CRITERIS D'AVALUACIÓ
OBJECTIUS
COMPETÈNCIES
PROCEDIMENTS
|
CRITERI D’AVALUACIÓ
|
MITJÀ
|
TÈCNICA
|
INSTRUMENT
|
A) Desenvolupar-se
personalment a través del reconeixement i acceptació del propi cos, i del
desenrotllament de la capacitat per a manifestar i exterioritzar sensacions,
emocions, sentiments i idees mitjançant els recursos expressius que ens
proporcionen el cos i el moviment.
·
Competències:
-Cíviques i socials
|
1) Participar i gaudir dels jocs i les
activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una
actitud d’acceptació cap als companys.
|
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoevaluació
|
· Diari del professorat.
· Fitxes d’autoavaluació.
|
2) Reconéixer el seu propi cos per comunicar idees i sentiments,
per a representar personatges, històries reals o imaginàries.
|
· Pràctics:
-Pràctica
supervisada
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Avaluació entre
iguals
|
· Diari del professorat
· Fitxes d’avaluació
entre iguals.
|
|
B) Desenvolupar els
recursos expressius del cos i el moviment que s’empraran per a comunicar les
sensacions, sentiments i emocions, de forma estètica i desinhibida,
participant i mostrant confiança i acceptació en sí mateix i en els altres.
· Competències:
-Consciència i expressió cultural.
-Cíviques i socials
|
1) Participar i gaudir dels jocs i les
activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una
actitud d’acceptació cap als companys.
|
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
|
· Diari del professorat.
· Fitxes d’autoavaluació.
|
3) Sincronitzar els moviments corporals
propis i amb els de la resta dels companys mitjançant estructures
rítmiques senzilles i conegudes.
|
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
|
· Diari del professorat.
· Fitxes d’autoavaluació.
|
|
4) Representar personatges i situacions
mitjançant el cos i el moviment amb desinhibició.
|
· Pràctics:
-Práctica supervisada
· Oral:
-Comunicació i
discussions grupals
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre
iguals
|
· Diari del professorat.
· Fitxes d’autoavaluació.
· Fitxes d’avaluació
entre iguals
|
|
5) Construir composicions col·lectives en interacció
amb els companys i companyes utilitzant els recursos expressius del cos.
|
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
-Representació
· Oral:
-Comunicació i
discussions grupals
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre
iguals
|
· Diari del professorat.
·
Fitxes d’autoavaluació.
·
Fitxes d’avaluació entre iguals per a la
representació (grupals).
|
|
C) Participar
respectuosament en debats i col·loquis sobre temes pròxims a la seua
experiència, utilitzant el diàleg per a resoldre conflictes interpersonals i
exposant les seues opinions
·
Competències:
-Lingüística
-Cíviques i socials
|
1) Participar i gaudir dels jocs i les
activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una
actitud d’acceptació cap als companys.
|
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoevaluació
|
· Diari del professorat
· Fitxes d’autoavaluació.
|
6) Col·laborar activament en el
desenvolupament dels debats, mostrant responsabilitat i cooperació.
|
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
· Oral:
-Comunicació, debat i
discussió grupal.
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre iguals
|
· Diari del professorat.
· Fitxes d’autoavaluació.
· Fitxes d’avaluació
entre iguals
|
|
7) Opinar de forma crítica en relació a situacions
sorgides en la pràctica de l’activitat física.
|
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
· Oral:
-Comunicació, debat i
discussió grupal.
|
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa
·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre iguals
|
· Diari del professorat.
· Fitxes d’autoavaluació.
· Fitxes d’avaluació
entre iguals
|
Buen trabajo, chicXs.
ResponderEliminarMe parece que hay coherencia entre los distintos elementos de la evaluación. No obstante, os comento un par de aspectos por si queréis tenerlos en cuenta:
1. ¿El criterio de evaluación 4º no estaría ya evaluado a través del 2º? No creo que aporte gran cosa y estáis duplicando trabajo al profesorado y el alumnado.
2. Respecto al objetivo C, los criterios 1 y 6 se solapan. Yo emplearía uno o el otro.
3. No es obligatorio que el alumnado participe de todos y cada uno de los procesos de evaluación. Si no tienen costumbre de participar puede que se les haga muy pesado.
4. Atención a la ortografía, en algunos casos habláis de “autoevaluació” > “autoavaluació”.
Un saludo,
Rodrigo