CRITERIS D'AVALUACIÓ

OBJECTIUS
COMPETÈNCIES
PROCEDIMENTS
CRITERI D’AVALUACIÓ
MITJÀ
TÈCNICA
INSTRUMENT
A)     Desenvolupar-se personalment a través del reconeixement i acceptació del propi cos, i del desenrotllament de la capacitat per a manifestar i exterioritzar sensacions, emocions, sentiments i idees mitjançant els recursos expressius que ens proporcionen el cos i el moviment.

·  Competències:
 -Cíviques i socials
1) Participar i gaudir dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una actitud d’acceptació cap als companys.
·    Pràctics:
-Pràctica supervisada
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoevaluació
· Diari del professorat.

· Fitxes d’autoavaluació.
2) Reconéixer el seu propi cos per comunicar idees i sentiments,  per a  representar personatges, històries reals o imaginàries.
·  Pràctics:
-Pràctica supervisada
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Avaluació entre iguals

·  Diari del professorat

·  Fitxes d’avaluació entre iguals.
B)     Desenvolupar els recursos expressius del cos i el moviment que s’empraran per a comunicar les sensacions, sentiments i emocions, de forma estètica i desinhibida, participant i mostrant confiança i acceptació en sí mateix i en els altres.

· Competències:
-Consciència i expressió cultural.
-Cíviques i socials
1) Participar i gaudir dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una actitud d’acceptació cap als companys.
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
·   L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
· Diari del professorat.

· Fitxes d’autoavaluació.
3) Sincronitzar els moviments corporals propis i amb els de la resta dels companys  mitjançant estructures rítmiques senzilles i conegudes.
· Pràctics:
-Pràctica supervisada
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
· Diari del professorat.

· Fitxes d’autoavaluació.
4) Representar personatges i situacions mitjançant el cos i el moviment amb desinhibició.


·  Pràctics:
-Práctica supervisada

· Oral:
-Comunicació i discussions grupals
· L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre iguals
· Diari del professorat.

· Fitxes d’autoavaluació.

· Fitxes d’avaluació entre iguals
5) Construir composicions col·lectives en interacció amb els companys i companyes utilitzant els recursos expressius del cos.
·  Pràctics:
-Pràctica supervisada
-Representació

· Oral:
-Comunicació i discussions grupals








·    L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre iguals
·   Diari del professorat.

·   Fitxes d’autoavaluació.

·   Fitxes d’avaluació entre iguals per a la representació (grupals).
C) Participar respectuosament en debats i col·loquis sobre temes pròxims a la seua experiència, utilitzant el diàleg per a resoldre conflictes interpersonals i exposant les seues opinions

·  Competències:
-Lingüística
-Cíviques i socials
1) Participar i gaudir dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una actitud d’acceptació cap als companys.
· Pràctics:
-Pràctica supervisada



· L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoevaluació
·   Diari del professorat

·   Fitxes d’autoavaluació.



6) Col·laborar activament en el desenvolupament dels debats, mostrant responsabilitat i cooperació.






· Pràctics:
-Pràctica supervisada

· Oral:
-Comunicació, debat i discussió grupal.


·   L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre iguals

· Diari del professorat.

· Fitxes d’autoavaluació.

· Fitxes d’avaluació entre iguals
7) Opinar de forma crítica en relació a situacions sorgides en la pràctica de l’activitat física.
· Pràctics:
-Pràctica supervisada

· Oral:
-Comunicació, debat i discussió grupal.

·   L’alumnat no intervé:
-Observació directa

·L’alumnat participa:
-Autoavaluació
-Avaluació entre iguals

· Diari del professorat.

· Fitxes d’autoavaluació.

· Fitxes d’avaluació entre iguals

Comentarios

  1. Buen trabajo, chicXs.
    Me parece que hay coherencia entre los distintos elementos de la evaluación. No obstante, os comento un par de aspectos por si queréis tenerlos en cuenta:
    1. ¿El criterio de evaluación 4º no estaría ya evaluado a través del 2º? No creo que aporte gran cosa y estáis duplicando trabajo al profesorado y el alumnado.
    2. Respecto al objetivo C, los criterios 1 y 6 se solapan. Yo emplearía uno o el otro.
    3. No es obligatorio que el alumnado participe de todos y cada uno de los procesos de evaluación. Si no tienen costumbre de participar puede que se les haga muy pesado.
    4. Atención a la ortografía, en algunos casos habláis de “autoevaluació” > “autoavaluació”.

    Un saludo,
    Rodrigo

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Les adaptacions

Continguts, organització i principis metodològcs